
Świąteczne 200pkt!
LAST CHRISTMAS
Termin: sobota, 10 grudnia 2022r.
Miejsce: Sklep Dragon, ul. Morska 173, Gdynia
Czas: start 9:30, zapisy, ustawianie terenów itp od 9:00 – należy być na miejscu najpóźniej do 9:10. W razie nieparzystej liczby graczy osoba nie zgłoszona do turnieju pauzuje, ewentualnie osoba najbardziej spóźniona, w razie parzystej liczby graczy osoby spóźnione grają ze sobą i nie mają przedłużonego czasu.
Wejściówka 15zł na rzecz Ligi Pomorskiej
Gramy na 200pkt, 4SWC, 2rozpiski, 100 minut lub 3 tury na grę, po turze, w której jeden z graczy ma Retreat!, kolejny rozgrywa swoją i wtedy jest koniec.
Liczymy Objective Points i Victory Points.
Na bitwę max 10 OP.
Zależnie od ilości zdobytych OP będą przyznawane TP - Turniejowe Punkty.
Różnica 0 OP - remis 2:2 TP
Różnica 1-4 OP - mała wygrana/porażka 3:1 TP
Różnica 5 i więcej OP - duża wygrana/porażka 4:0 TP.
Układ w tabeli turniejowej będzie ustawiany wg:
1. Ilości zdobytych punktów meczowych TP
2. Ilości zdobytych Objective Points za cele misji
3. Zdobytych Victory Points za przeżywanie swoimi jednostkami
4. Ilości Objective Points zdobytych przez przeciwników
Ewentualnie w razie remisu dwóch graczy grających ze sobą na pierwszym miejscu stawiamy wynik bezpośredniej bitwy.
W związku z tym, że to finał sezonu, a sytuacja w tabeli jest bardzo ciekawa, w pierwszej bitwie gramy wg aktualnej tabelki ligowej. Miejsce 1 z 2, 3 z 4 itp.
Gracze nieobecni na wcześniejszych turniejach będą traktowani jako miejsca niższe.
W kolejnych gramy według tabelki wyników (tzw. system szwajcarski - 1 z 2, 3 z 4, 5 z 6 itd). W razie nieparzystej liczby graczy osoba pauzująca (najbardziej spóźniona na turniej lub wylosowana w pierwszej grze, w ) będzie dostawała uśrednioną ilość OP i VP zdobytych w bitwach.
Scenariusze:
Przed rzutem na inicjatywę należy na każdym stole rozstawić 5 znaczników Prezentów - sylwetki S1. Ustawiamy je na linii środkowej pola bitwy co 8cali, a następnie dla każdego robimy test Scatter - okrągła templatka z 1 skierowanym do środka, rzut K20 za kierunek, rzut K6 za ilość cali, na jakie zniosło dany Prezent. Przy środkowym prezencie 1 w kierunku lepszej strony rozstawienia.
Prezenty muszą być na poziomie terenu - jeśli trafią na jakiś budynek lub górę, ustawiamy je bliżej środka w najbliższym możliwym położeniu.
Każdy Prezent może być raz przeszukany przez każdą z armii - jest to Short Skill na WiP. Jednostka, która przeszukała udanie prezent dokonuje następnie rzutu na Booty zyskuje wylosowany bonus. Przy krytyku na rozpakowanie prezentu można przerzucić wynik Booty.
Bonusów nie można przekazywać innym jednostkom.
Można mieć tylko jeden bonus aktualnie, przy drugim przeszukanym Prezencie jednostka może wybrać, czy podnosi daną opcję, wylosowaną z tabelki Booty i zastępuje wcześniejszą.
Specjaliści (Haker, inżynier, FO, CoC, Doktor, Paramedyk oraz Specialist i Lieutenant) mogą przerzucić nieudany test WiP na otwieranie Prezentu.
Jednostki wprawione w kradzeniu, czyli posiadające zasady Booty nie muszą testować WiPa na otwieranie prezentu - wydają po prostu Short Skill.

W każdym ze scenariuszy można dostać dodatkowo po 1OP za przeszukanie Prezentu, maks 2 OP za to.
1. Mikołajkowa Misja Treningowa -

Wiadomo, że święta to czas pokoju i wybaczenia, a główne kolory to czerwień i zieleń, więc w tej misji wybaczamy winy wrogów i mordujemy ich szybko, bez torturowania, karmazynem krwi ochlapując okoliczne choinki

Jako, że wszystko zostaje w rodzinie i radością należy się dzielić, ta misja docenia armie, w których każdy ma swój udział w rozczłonkowywaniu wrogów:
Za zranienie wrogów 2 jednostkami - 1OP
Za zranienie wrogów 3 jednostkami - 2OP
Zranienie 4 jednostkami - 3OP
5 jednostkami i więcej - 4OP
Dodatkowo za posiadanie "killsów" u większej ilości jednostek, niż posiada wróg - 1OP.
Za dwa razy większą ilość killerów - 2OP
Dodatkowo za wybicie 100VP - 1OP
Za zabicie więcej VP, niż wróg - 1OP
Plus maks 2 OP za przeszukiwanie Prezentów.
Dobijanie przy stanie Uncounsciousness się nie liczy. Każde zranienie się liczy. Nawet takie, które później uleczy doktor. Nawet takie, gdy wklepiemy jedną ranę Avatarowi. U Shasvaastii doprowadzenie do stanu jajka daje punkty.
Gdy w ARO dwie jednostki wklepią ranę przeciwnikowi, obie dostają punkt.
Przy jednostkach Ghost: Synchronized, Ghost: Servant, Ghost: Marionette, Ghost: Jumper itp traktujemy je jako jeden byt - zbierają killsy razem, ale też nie da się na nich nabijać więcej punktów.
...
2. Kontrola Stref wbrew śnieżycom

Dowództwo rozkazało opanować jak największy obszar pola bitwy, na którym występują niespotykane zjawiska, miejscowe śnieżyce i wichury.
Przed początkiem gry należy ustawić na linii środkowej 3 znaczniki co 16 cali. Wykonujemy dla nich test Scatter - okrągła templatka z 1 skierowanym do środka, rzut K20 za kierunek, rzut K6 za ilość cali, na jakie zniosło dany znacznik. Przy środkowej templatce 1 w kierunku losowym, wybranym przez obu graczy.
W miejscach, w których znaczniki wylądują, rozpętuje się miejscowa śnieżyca - wielkości okrągłej templatki, która daje Low Visibility Zone i Saturation Zone.
Przed początkiem każdej z kolejnych rund wykonujemy dla każdej z 3 śnieżyc kolejny test Scatter. Jeśli śnieżyca wypadnie za stół, zostaje na krawędzi środkiem.
A zadaniem wojsk jest opanowywanie ćwiartek poza swoją strefą - posiadanie w nich jednostek o większym koszcie punktowym, niż przeciwnik.
Za kontrolowanie większej ilości ćwiartek po jednej z tur – 1OP.
Za kontrolowanie większej ilości ćwiartek po większej ilości tur – 2OP (kumuluje się z powyższym)
Za kontrolowanie większej ilości ćwiartek na koniec gry – 2OP
Za wyczyszczenie ćwiartek z wszelkich jednostek wroga na koniec gry – 1OP
(Przykładowo: Gracz A po 1szej turze miał więcej ćwiartek, ale w drugiej i trzeciej gracz B przejął pole bitwy. Gracz A dostaje 1OP za jedną turę, gracz B dostaje 2OP za więcej tur dominacji i dodatkowe 2OP za dominację na koniec gry.)
Za zabicie 100VP wroga - 1OP.
Za zabicie więcej VP, niż wróg - 1OP.
Plus maks 2 OP za Prezenty.
...
3. Choinka by to!

Idą święta, trzeba stroić choinki - tym lepiej, że akurat trzy są na polu bitwy! Taki świąteczny zbieg okoliczności.
Na linii środkowej ustawiamy 3 znaczniki 40mm - jeden jest na środku, dwa ustawiamy po 12cali od niego w lewo i prawo. Muszą być na poziomie ziemi. Aby włączyć własny sygnał świetlny należy w kontakcie z drzewkiem zdać short skill WiP - inżynier i haker z WIP +3, specjaliści inni (Lieutenant, Spec Opsy, Forward Observer, Chain of Command, Doktor, Paramedyk) na WIP, a jednostki zwykłe testują podłączanie kontaktu na WIP -3. Podłączenie swoich gwiazdek wyłącza wrogie.
Cele gry - za ustawienie światełek na choince 2OP (za każdą, maks 6OP, liczone na koniec gry).
Za zabicie 100VP wroga - 1OP.
Za zabicie więcej VP, niż wróg - 1OP.
Plus maks 2OP za prezenty.
...
Święta to czas rodzinny, więc spróbujcie nie zawieść Waszej nerdowskiej familii i stawcie się gromadnie!
I odpowiednio przygotowani!

Zapisani:
1. Jezus
2. Perzan
3. Discord
4. Miften
5. Gęba
6. Tymek
7. Patrof
8. Ghost
9. EdelUr
10. Zielarz
11. KR_vo
PozdRawiam