Page 1 of 1

2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 13th, 2022, 7:30 pm
by KędzioR_vo
Zapraszam na dziewiąty już turniej 16 Sezonu Ligi PomoRskiej.

Image
I RAN

Termin: sobota, 24 września 2022 r.
Miejsce: Sklep Dragon, ul. Morska 173, Gdynia
Czas: start 9:30,
Zapisy, ustawianie terenów itp od 9:00 – należy być na miejscu najpóźniej do 9:10. W razie nieparzystej liczby graczy osoba nie zgłoszona do turnieju pauzuje, ewentualnie osoba najbardziej spóźniona, w razie parzystej liczby graczy osoby spóźnione grają ze sobą i nie mają przedłużonego czasu.
Wejściówka 15zł na rzecz Ligi Pomorskiej.

Rozegramy 4 bitwy trwające po 90 minut lub 3 tury albo po turze, w której jeden z graczy ma Retreat!, kolejny rozgrywa swoją i koniec.
Należy mieć przy sobie przejrzyste i czytelne rozpiski jawne, by móc je pokazać przeciwnikowi. Należy mieć też rozpiski tajne do sprawdzenia na koniec rozgrywek.

Armie na 150pkt, 3SWC, 1 grupa. Można mieć 2 rozpiski - wybieramy, którą gramy po poznaniu scenariusza i przeciwnika, a przed rzutem na inicjatywę.

W związku z walką w wąskich korytarzach dopuszczone są jedynie jednostki o sylwetkach S1 i S2, można wystawiać motocyklistów pieszo, nie można brać jednostek z przymusowym wykorzystaniem AD: Combat Jump.

Zagramy w naszym własnym, bardzo lubianym systemie Boarding Action - na takich mapkach z dodatkiem małych przeszkadzajek - UWAGA, te plansze są mniejsze od typowych mat, mają ok. 90cm x 90cm, stąd też mniejsze i rozróżnione strefy rozstawienia:
Image

Image

Image

Kolorowe linia to strefy rozstawienia - żółta oznacza mniejszą strefę, dla zaczynającego (ok.5,5cala), natomiast czerwona, bardziej wysunięta, to strefa dla drugiego gracza (ok. 9 cali).

W każdej z bitew większość drzwi zaczyna jako zamknięte. O tym, czy drzwi wewnątrz stref rozstawienia są otwarte, czy zamknięte, decyduje rozstawiający się tam gracz. Na planszach drzwi powinny być oznaczone.
Otwierać drzwi można Short Skillem w kontakcie, bez rzutów.
UWAGA - drzwi otwierają się na KONIEC rozkazu, czyli wróg nie może jako ARO zastrzelić otwierającego.
Na potrzeby niszczenia mają ARM 6 i STR 1. Można je psuć tylko amunicją Anti-Materiel.
Drzwi do Centrum Dowodzenia (centralne pomieszczenie) są też zamknięte, ale by je otworzyć, należy wykonać test Short Skill na WIP, Inżynier i Haker na WIP +3 w kontakcie, pozostali specjaliści na WIP (oraz inżynier przez dronkę lub haker przez repeater), zwykłe jednostki na WIP -3.
Mają statystyki ARM 8 i STR 2.
W CC drzwi trafia się automatycznie (jednostki z CC powyżej 20 mogą rzucać, chcąc trafić krytyka), przy strzelaniu drzwi mają dodatkowy modyfikator +3 do trafienia (jeśli z dystansu mamy +3, to jest łącznie +6).
Ściany mają statystyki ARM 8 STR 3 i również można je niszczyć - po wywaleniu powstaje przejście wielkości Narrow Gate.
Ściany do Centrum Dowodzenia mają ARM 10 STR 3.

W każdej grze liczymy Objective Points (za cele misji) i Victory Points (za przeżywanie gier swoimi jednostkami).
Przeliczamy OP na punkty meczowe - Tournament Points.
Różnica 0 OP - remis 2:2 TP
Różnica 1-3 OP - mała wygrana/porażka 3:1 TP
Różnica 4 i więcej OP - duża wygrana/porażka 4:0 TP.

Układ w tabeli turniejowej będzie ustawiany wg:
1. Ilości zdobytych Torunament Points
2. Ilości zdobytych Objective Points
3. Zdobytych Victory Points za przeżywanie swoimi jednostkami
4. Ilości Objective Points zdobytych przez przeciwników

W pierwszej bitwie gramy losowo. Spóźnialscy zagrożeni pauzą.
Dalej system szwajcarski.
W razie nieparzystej liczby graczy osoba pauzująca (najbardziej spóźniona na turniej lub wylosowana w pierwszej grze) będzie dostawała uśrednioną ilość OP i VP zdobytych w bitwach.

Zagramy 4 poniższe scenariusze, ale w kolejności losowej:

1. Zająć centrum dowodzenia - należy opanować pomieszczenie zlokalizowane w centrum mapy.
Za posiadanie w pomieszczeniu dowodzenia większej ilości jednostek 1OP, za dwa razy więcej jednostek 2OP (nie kumuluje się z poprzednim).
Za większą wartość punktową 1OP, za 2 razy większą wartość punktową 2OP (nie kumuluje się z poprzednim).
Dodatkowo za posiadanie w centrum minimum dwóch jednostek 1OP i za wyczyszczenie pomieszczenia z aktywnych wrogów na koniec 1OP.
Razem maks 6OP za same cele scenariusza, dodatkowe 1OP za wybicie 75VP lub więcej i jeszcze 1OP za wybicie więcej VP, niż wybił przeciwnik.


2. Przejąć dane - przed rzutem na inicjatywę kładziemy na linii środkowej co 18cm 4 podstawki piesze, symbolizujące ciała naukowców. Dla każdego z tych ciał robimy test scatter - ustawiamy znacznik wybuchu z 1 skierowanym do środka, rzucamy D20 i D6, pierwszy to kierunek zniesienia, drugi to ilość cali. Oczywiście trup nie może trafić na ścianę, jeśli tak się stanie, ustawiamy podstawkę na linii zniesienia jak najbliżej, by cała była w pomieszczeniu.
Każde z ciał ma przy sobie dane, które musimy przejąć. By je odszukać, należy w kontakcie z naukowcem zdać test PH - Short Skill. Lekarze oraz inżynierowie mogą próbować przeszukiwać ciała poprzez dronki, ale z PH - 3 (korzystając z cechy PH dronki).
Specjaliści - Lieutenant, engineer, hacker, FO, CoC, doktor, paramedyk, specialist troop - mają prawo przerzucić nieudany test przeszukiwania.
Jeden naukowiec ma tylko 1 zasobnik z danymi. Jeśli jednostka, która pobrała dane, zginie lub utraci przytomność, traci się za to punkty, a dodatkowo wróg może z takowej pobrać te same dane.
Każdy żołnierz może nieść nieograniczoną liczbę danych.
Jednostki mogą sobie przekazywać dane - jest to Short Skill w BtB.

Do zdobycia po 1OP za posiadanie każdego zasobnika z danymi, dodatkowo 1OP za niedopuszczenie wroga do informacji (nie może miec żadnego pakietu na koniec gry) i kolejny 1OP za posiadanie minimum 2pakietów informacji.
Łącznie z tego 6 OP, dodatkowe 2OP za mordowanie - 1OP za wybicie 75VP lub więcej i jeszcze 1OP za wybicie więcej VP, niż wybił przeciwnik.


3. Misja Treningowa - krwista pomorska wyrzynka z pewnym dodatkiem mózgu - mordujemy wrogie jednostki różnymi naszymi.
Za zranienie wrogów 1 jednostką - 1 OP
Za zranienie wrogów 2 jednostkami - 2 OP
Zranienie 3 jednostkami - 3 OP
4 jednostkami i więcej - 4 OP (nie kumulują się z poprzednimi)
Dodatkowo za posiadanie "killsów" u większej ilości jednostek, niż posiada wróg - 1 OP
Za dwa razy większą ilość killerów - 2 OP (nie kumuluje się z poprzednim)
Dodatkowo za wybicie 75VP - 1 OP
Za zabicie więcej VP, niż wróg - 1 OP.

Dobijanie przy stanie Uncounsciousness się nie liczy. Natomiast punkty są za każde zranienie - nawet wtedy, gdy przykładowo dwie jednostki trafią i zranią tego samego wroga w ARO, to obie dostają punkcik. Zranienie, które zostanie uleczone, też daje punkt.


4. Rajd na Generatory - Na środkowej linii pola walki stawiamy dwa znaczniki na podstawkach 40mm - jeden w centrum dowodzenia, drugi na środku szerokiego korytarza. Są to generatory osłon. Naszym celem jest kalibracja tych generatorów na pożytek naszej armii.
Kalibracja to short skill BtB, normal test WIP.
Inżynier i haker mają bonus +3 do WIP, specjaliści inni (Lieutenant, Spec Opsy, Forward Observer, Chain of Command, Doktor, Paramedyk) na WIP, a jednostki zwykłe testują podłączanie kontaktu na WIP -3. Dronki medyczna i inżynierska również mogą klikać anteny, na WiP - 3 (korzystając z własnej wartości WiP).
Kalibracja na swoje fale automatycznie wyłącza wrogą kalibrację.
Za posiadanie na koniec gry skalibrowanego generatora są 2 OP.
Dodatkowo 1OP jest za posiadanie większej ilości skalibrowanych generatorów na koniec każdej z rund i 1OP jest za uniemożliwienie wrogowi kalibracji żadnego z generatorów podczas gry.
(Przykładowo gracze A i B toczą zażarty bój, skupiają się na jednym generatorze o oznaczeniu X - gracz A skalibrował generator X w 1 turze, gracz B nie miał żadnych skalibrowanych generatorów, dopiero w 3 turze gracz B wytłukł wroga i przekalibrował generator X - w związku z tym gracz A dostaje 1OP za posiadanie skalibrowanej większej ilości generatorów przez większą ilość tur, ale gracz B zyskuje 2OP za skalibrowanie generatora na koniec gry).
Plus po 1OP za wybicie 75VP wroga i 1OP za wybicie więcej VP, niż wróg.


Dodatkowe uściślenia do Boarding Action, związane z różnymi kwestiami wystawienia itp:

Skoczkowie - tylko wychodzenie z krawędzi bocznych, maksymalnie do połowy pola bitwy. Dla nich traktujemy zewnętrzne ściany jako możliwe do pokonania (bo na niektórych mapach nie mieliby prawie gdzie wyjść).
Jednostki, które muszą zeskakiwać - jak bekony - nie mogą być używane.

Infiltracja - posiada dwie opcje wystawienia - można wystawić jednostkę bez rzutów 3" bliżej środka w stosunku do strefy wystawienia, lub ryzykować infiltrację do połowy stołu z rzutem na PH (w razie nieudanego rzutu stoją na krawędzi własnej).
W żadnym ze scenariuszy nie można infiltrować do Centrum Dowodzenia ani wystawiać tam jednostek automatycznie. Jeśli test infiltracji nie wyszedł, jednostka traci swoje Deployable Weapons.

Impersonacja - jednostki dostają +4 cale do wystawienia. Ewentualnie mogą ryzykować test WIP i wystawiać się do połowy stołu. W razie oblania rzutu trafiają na krawędź strefy wystawienia i tracą Deployable Weapons.

Koale, miny itp - powtarzając - nie mogą być wystawiane w pomieszczeniu, do którego ich właściciel nie ma otwartego dojścia (nie można ustawić minelayera w jednym korytarzu, a miny dalej w zamkniętym pokoju). Maks do połowy pola bitwy, o ile ich wystawiający zdał test infiltracji, inaczej są one traktowane jako ekwipunek utracony.

Forward Deployment - +4" zmieniamy na +1", +8" na +2"

Jammery - bez przycięć.

Symbioboms - bez przycięć.

Image
Wpadajcie!

Lista zapisanych:

1. Discord
2. Gęba
3. Narrander
4. Mift
5. Wojciech
6. Jezus
7. Tymek
8. Lufa
9. Ghost
!0. Zielarz
...
56. KR_vo


PozdRawiam

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 13th, 2022, 7:45 pm
by discord
Znowu to zjebane BA. Super postaram się być

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 13th, 2022, 8:30 pm
by Narrander
Jak Wojciech dalej chce nauczyć się robić kosmiczne sztuczki, to będę :toot:

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 14th, 2022, 10:40 am
by Miften
Będę na 60%

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 15th, 2022, 7:55 pm
by Wojciech
Oczywiscie, że będę. I tak, biore tych plugawych kosmitów, na czymś dzieci muszą uczyć się malować...

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 16th, 2022, 12:42 pm
by jezus
Poproszę!

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 16th, 2022, 7:20 pm
by tymek
Proszę o wpis takiego jednego tymka

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 24th, 2022, 4:12 pm
by Wojciech
Dzięki za gry! Taki na maksa niefart i chyba zero punktów przez pierwsze dwie gry, potem pauza i w końcu na samiutkim końcu chimery zaczęły coś tam rzucać. Mimo wszystko fajnie się grało.

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 24th, 2022, 6:40 pm
by jezus
Dzięki za turniej i graty dla zawodników na pudle :D

Działo się, cały czas po zamknięciu oczu widzę Hawzy wychodzące z Holomasek i słyszę wściekłe krzyki Mela Gibsona...

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 25th, 2022, 5:50 pm
by Perzan
Wyniki, tabelki, następny?

Re: 2022 09 24 - I RAN - 9.turniej 16 Sezonu - BA150

PostPosted: September 25th, 2022, 8:13 pm
by KędzioR_vo
Dzięki wszystkim za wczoraj, turniej może nie był licznie obsadzony, ale za to zacięty i wyrównany jak rzadko. Po 3 bitwach pięć osób miało tyle samo punktów :)
Wyniki:
1. Ghost Pano 14TP 28OP
2. KR QK 13TP 20OP
3. Gęba Kosmoflot 11TP 22OP
4. Jezus Nomads 8TP 17OP
5. Wojciech Bakunin 8TP 15OP
6. Lufa USAriadna 7TP 14OP
7. Zielarz ISS 7TP 12OP
8. Miften Stalowa 4TP 13OP
9. Tymek Corregidor 4TP 10OP

Wczoraj wróciłem do sentymentalnej rozpiski na Odaliskach, czy też "Odaliskach" ;) I było warto cofnąć się o te kilka lat.Bardzo zacięte gry, świetni przeciwnicy (Wojciech, Jezus, Miften, Gęba), wszystkie gry wyrównane, ale wygrane. Dzięki bardzo.
Trochę przez to szkoda, że jednak Ghost zwyciężył w całym turnieju, ale też miał 3 masakry do przodu i remis, a ja 3 małe zwycięstwa i jedną maskę. No i też jeśli ktoś miał wygrać, to fajnie, że Maciek :)

Tutaj fotki:
https://imgur.com/gallery/Jem9a1Z


PozdRawiam

Image