Page 1 of 1

2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 15th, 2022, 7:15 pm
by KędzioR_vo
Zapraszam na Ósmy Turniej Szesnastego Sezonu Ligi PomoRskiej Infinity!

Image
Madness of FUN

Termin: sobota, 27 sierpnia 2022r.
Miejsce: Sklep Dragon, ul. Morska 173, Gdynia
Czas: start 9:30, zapisy, ustawianie terenów itp od 9:00 – należy być na miejscu najpóźniej do 9:10. W razie nieparzystej liczby graczy osoba nie zgłoszona do turnieju pauzuje, ewentualnie osoba najbardziej spóźniona, w razie parzystej liczby graczy osoby spóźnione grają ze sobą i nie mają przedłużonego czasu.
Wejściówka 15zł na rzecz Ligi Pomorskiej.

Gramy 3 bitwy po 110 minut – rozpiski na 250pkt, 5 SWC, maks 15 modeli.
Gramy zgodnie z zasadami TACOS, liczymy Objective Points (i na ich podstawie Tournament Points) i Victory Points.
https://drive.google.com/file/d/1e8QSFq ... WjWTf/view

Opis rozgrywek znajduje się na kartach.

Należy mieć przy sobie figurki, w tym cywila, skrzynkę itp, zgodnie ze spisem z powyższego pliku, kostki, miarkę, odpowiednie wzorniki oraz wydrukowane karty, rozpiskę jawną oraz tajną w formie, która będzie czytelna dla przeciwnika.

Można mieć 2 rozpiski.
Gramy wg zasad TACOS - gdyż odrobina szaleństwa nie zaszkodzi :)
Image

https://drive.google.com/file/d/1e8QSFq ... WjWTf/view
Każdy z graczy ma mieć przy sobie przygotowane karty misji, i wszystkie niezbędne figurki / znaczniki.

W związku z różną ilością punktów do zdobycia z kart wprowadzamy dodatkowe punkty meczowe - MP - wyliczane ze stosunku punktów za karty.
Będą 4 progi wyników meczowych:
4-0 MP (duża wygrana) - przy różnicy 5 OP i więcej
3-1 MP (mała wygrana) - przy różnicy 1-4 OP
2-2 MP - remis, oczywiste ;)

Układ w tabeli turniejowej będzie ustawiany wg:
1. Ilości zdobytych punktów meczowych MP
2. Ilości zdobytych punktów z kart OP
3. Bilansu Objective Points za cele misji
3. Zdobytych Victory Points za przeżywanie swoimi jednostkami
4. Ilości Objective Points zdobytych przez przeciwników

Ewentualnie w razie remisu dwóch graczy grających ze sobą na pierwszym miejscu stawiamy wynik bezpośredniej bitwy.

W pierwszej bitwie pary będą losowane.
W kolejnych gramy według tabelki wyników (tzw. system szwajcarski - 1 z 2, 3 z 4, 5 z 6 itd). W razie nieparzystej liczby graczy osoba pauzująca (najbardziej spóźniona na turniej lub wylosowana w pierwszej grze, w ) będzie dostawała uśrednioną ilość OP i VP zdobytych w bitwach.


Lista uczestników:

1. Wojciech
2. Tymek
3. Suchy
4. Gęba
5. Jezus
6. Perzan
7. Miften
8. EdelUr
9. Ghost
x. KR_vo


I FAQ do TACOS - jeśli jakieś jeszcze rzeczy Was interesują, to dawajcie:

1) Czy Exclusion Zone od objective markerów nachodzi na strefę rozstawienia?
Tak.
2) Czy Exclusion Zone dotyczy też skoczków?
Nie.
3) Co to znaczy "kontrolować objective"?
Trzeba podejść specjalistą BtB i zdać test WIP.
4) Jak długo kontroluje się objective?
Jedną turę.
5) Czy mogę w jednym rozkazie zdobyć kilka różnych kart?
Tak. Np. jednym strzałem można zdobyć kartę za zabicie przeciwnika, za zabicie przeciwnika z cechą kamuflaż i zabicie przeciwnika bronią o DAM 14 lub więcej.
6) Czy mogę w jednym rozkazie zdobyć kilka kart o tej samej treści?
Nie. Np. jeśli w puli są dwa cele o kontrolowaniu skrzyni, trzeba dwa razy zdać test WIP.
7) Ile objectivów może kontrolować jeden specjalista?
Jeden. Jeśli w jednej turze chcesz kontrolować kilka objectivów - musisz to zrobić kilkoma specjalistami.
8) Co jeśli kartę można zdobyć w ARO i w jednym rozkazie obaj wykonamy cel? Kto zdobywa punkt?
Gracz aktywny.
9) W którym momencie tury gracz aktywny może wymieniać objective'y?
W Tactical Phase.
10) Czy interagowanie z różnymi objective markerami itd. (wymagające short skilla i zdanego WIP rolla) jest atakiem? Czy Stunned State wyłącza możliwość takiej interakcji?
Tak, to Atak. Stunned State wyłącza możliwość interakcji.
11) Jaki w N4 jest odpowiednik programów SWORD i CLAW?
SPOTLIGHT, CARBONITE, OBLIVION, TOTAL CONTROL, TRINITY
12) Jaki w N4 jest odpowiednik programów SHIELD?
SHIELD to wszystkie programy EVO plus ZERO PAIN.



PozdRawiam

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 16th, 2022, 7:06 am
by Wojciech
Oż Ty Skurwi... BĘDĘ! :twisted:

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 16th, 2022, 8:35 am
by tymek
Będę.

Pytania:

9) W którym momencie tury gracz aktywny może wymieniać objective'y? Proponuję: w Tactical Phase
10) Czy interagowanie z różnymi objective markerami itd. (wymagające short skilla i zdanego WIP rolla) jest atakiem? Czy Stunned State wyłącza możliwość takiej interakcji?
11) Jaki w N4 jest odpowiednik programów SWORD i CLAW? Proponuję: SPOTLIGHT, CARBONITE, OBLIVION, TOTAL CONTROL, TRINITY
12) Jaki w N4 jest odpowiednik programów SHIELD? Proponuję: EVO Programy wszystkie + ZERO PAIN

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 16th, 2022, 10:23 am
by SuchyBWT
zapisz proszę

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 16th, 2022, 1:34 pm
by jezus
Poproszę!

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 16th, 2022, 8:00 pm
by KędzioR_vo
tymek wrote:Będę.


Super.
Dzięki za uwagi.

tymek wrote:Pytania:

9) W którym momencie tury gracz aktywny może wymieniać objective'y? Proponuję: w Tactical Phase
10) Czy interagowanie z różnymi objective markerami itd. (wymagające short skilla i zdanego WIP rolla) jest atakiem? Czy Stunned State wyłącza możliwość takiej interakcji?
11) Jaki w N4 jest odpowiednik programów SWORD i CLAW? Proponuję: SPOTLIGHT, CARBONITE, OBLIVION, TOTAL CONTROL, TRINITY
12) Jaki w N4 jest odpowiednik programów SHIELD? Proponuję: EVO Programy wszystkie + ZERO PAIN


Odpowiedzi - dorzucone w pierwszym poście:

9) Propozycja zaakceptowana, w Tactical Phase
10) Interakcja to atak, Stunned state wyłącza możliwość interakcji
11) Potwierdzam - SWORD i CLAW: Spotlight, Carbonite, Oblivion, Total Control, Trinity
12) Potwierdzam - SHIELD to wszystkie programy EVO plus ZERO PAIN.


PozdRawiam

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 16th, 2022, 10:01 pm
by Perzan
Moooże się uda

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 21st, 2022, 10:20 am
by Miften
Dopiszcie.

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 25th, 2022, 9:14 pm
by Perzan
Potwierdzam, że będę. Bedę miał 1 stół.

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 26th, 2022, 8:37 am
by Wojciech
Też będę miał jeden stół. Sądząc po zapisach, to pewnie starczy...

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 26th, 2022, 8:20 pm
by KędzioR_vo
Fajnie, Panowie, że przybędziecie, i do tego z wyposażeniem ;)
Ja właśnie skończyłem składać figurkę do testów.


Do zobaczenia jutro, pozdRawiam!

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 27th, 2022, 6:14 pm
by Perzan
Dzięki Kedzior za organizację i przeciwnikom za gry: Edelur, Jezus, Wojciech.

Bylo smiesznie i losowo, jak to TACOSy. Dalej nie lubię ze mozna zabrac przeciwnikowi punkty na etapie budowy rozpiski , ale kart jest na tyle duzo ze nie zdarzalo sie to zbyt czesto; z tego co pamietam, skoczek 2x, HI raz.

Rozpiski zrobilem upośledzone, co uswiadomilem sobie w sobote o 6 rano (wydrukowane i spakowane byly od wtorku). Majac tylko 2 generycznych Specjalistów (Delegatka i CoC) robienie misji bylo wyzwaniem, na cale szczęście niosl mnie duch Suchara i Missile Launcher (choc nie dzielilem bursta)

Jedno co w TACOSach mi sie podoba, to ze od pierwszej do ostatniej tury robi sie misję. Ta misja zmienia sie w trakcie, jest losowa, mozna miec farta lub nie, ale to nigdy nie jest tylko alfa strajk.

Re: 2022 08 27- MADNESS of FUN -8.turniej 16.Sezonu LP - 250

PostPosted: August 28th, 2022, 7:47 pm
by KędzioR_vo
Dzięki wszystkim za przybycie na ten szalony turniej o smaku TACOSów ;)

Zwłaszcza dziękuję przeciwnikom - Ghostowi, Suchemu i Tymkowi, z którymi odbyłem ciekawe i ostre gry i na których testowałem nową Hassassynkę. Pani skoczek jest fajna, ofensywnie zdolna, a i twarda. Jakbym jeszcze grał lepiej, to może bym jej nie stracił w żadnej bitwie ;)

Dobrze też Perzan napisał, że TACOSy są losowe i nieprzewidywalne, ale ma to plusy, bo gra się do końca i ciągle jest ciekawie. Oczywiście cele w stylu "Kontroluj swoją strefę" (które trafili Ghost czy Suchy ;) ) są niepomiernie łatwiejsze zazwyczaj, niż zabij wrogiego skoczka :P Ale to też element zabawy.

Turniej był w ogóle bardzo wyrównany, o czym świadczy choćby to, że było sporo remisów, a niewiele dużych zwycięstw. Oraz to, że po 2 bitwach na możliwych 8 pkt mieczowych pięć osób z dziesięciu miało tych punktów 6 - i ex equo prowadzili (Perzan, Jezus, Gęba, Wojciech, Suchy). Po finale już tylko pierwsza dwójka utrzymała się na prowadzeniu ;)
No i sporo podobnych wyników powodowało niełatwe rozstrzyganie miejsc i niestety pomyliłem się w ostatecznych wynikach turnieju. Teraz sprawdzałem te remisowe miejsca i głupio wychodzi, bo jednak na 3 miejscu jestem ja, kosztem Miftena. Wczoraj mówiłem, że różnicę zrobiła ilość punktów jednostek, które przeżyły, bo mamy remis w meczowych, OP i bilansie, ale źle to policzyłem i jednak w bilansie jest różnica, a w kolejności rozstrzygania miejsc bilans OP jest przed VP.
Także przepraszam Miftena.
Ostateczna klasyfikacja turnieju:

1. Perzan 10 MP (meczowe) 28 OP
2 Jezus 9 MP 26 OP
3. KR_vo 8MP 18OP +9 bilans OP
4. Miften 8MP 18OP +4 bilans OP
5. Gęba 7MP 17OP
6. Wojciech 6MP 14OP
7. Suchy 6MP 7OP
8. Ghost 4MP 12OP
9. EdelUr 1MP 10OP
10. Tymek 1MP 2OP


Nieco fotek jest tutaj:
https://imgur.com/gallery/86QMT6q

Ranking ligowy będzie z poślizgiem, bo komp, na którym mam zapisane pliki został zaatakowany przez hakerów, zapewne Nomadzkich, i czekam, czy się z tego wyleczy. Póki nie muszę, nie chce mi się tego robić od nowa ;)


PozdRawiam