2021 10 30 Hell-o-ween - 6. turniej 15 Sezonu Ligi
Posted: October 16th, 2021, 7:42 pm
Zapraszam na szósty turniej 15go sezonu Ligi Pomorskiej!
Wspominki sprzed prawie równych pięciu lat, czyli...
Turniej z Dyńki!
Termin: sobota, 30 października 2021 r.
Miejsce: Sklep Dragon, ul. Morska 173, Gdynia
Czas: start 9:30,
Zapisy, ustawianie terenów itp od 9:00 – należy być na miejscu najpóźniej do 9:10. W razie nieparzystej liczby graczy osoba nie zgłoszona do turnieju pauzuje, ewentualnie osoba najbardziej spóźniona, w razie parzystej liczby graczy osoby spóźnione grają ze sobą i nie mają przedłużonego czasu.
Wejściówka 15zł na rzecz Ligi Pomorskiej (chyba, że ilość zgłoszonych będzie wymagała otwarcia dodatkowej sali, wtedy kilka zł więcej.
Rozegramy 3 bitwy, czas na bitwę 100minut lub 3 tury, wybicie wroga nie przerywa gry.
Można przygotować dwie rozpiski z jednej armii / sektoru na 250pkt / 5SWC / bez SpecOps / max 15 modeli
Dodatkowo należy przynieść figurkę Dyni Specjalnej - Dynia ma rozmiar S1, statystyki ARM 0 BTS 0 W1, CH: Mimetism. Jest wystawiana normalnie podczas fazy wystawienia i musi być zlokalizowana na poziomie terenu.
Raz na turę jednostka w Zone of Control własnej Dyni Specjalnej może przerzucić dowolny test WiP.
Raz na grę można też przerzucić jedną kostkę przy rzucie używającym statystyki BS i raz na grę można przerzucić jedną kostkę przy teście ARM.
Korzystają tylko jednostki będące w ZoC Dyni, ale nie dotyczy to samej Dyni.
SCENARIUSZE:
1. CIASTO DYNIOWE:
Potrzebujemy minimum 3 dorodnych dyń, choć im więcej, tym lepiej. Do tego szczypta trotylu, kilogram ołowiu i jedziemy z tym pieczeniem!
Przed rzutem na inicjatywę rozrzucamy na polu bitwy 10 dyń (S1) - wyrastają one w miejscach losowych, które wyznaczamy rzutami kością. Ustawiamy 3 znaczniki wybuchu na linii środkowej co 12 cali, boczne z "1" wskazującym do środka, środkowy z "1" wskazującym ku lepszej strefie wystawienia. Rzucamy dwie kostki K20 za każdą z dyń, jedna kość wskazuje kierunek, druga odległość zniesienia (w calach). Po 3 dynie są wskazywane przez boczne templatki, a 4 dynie "lecą" ze środka.
Dynie muszą być na poziomie terenu, nie na budynkach.
Celem gry jest posiadanie dyń - aby je zerwać, należy wydać Short Skill w kontakcie z dynią. Można je na takich samych zasadach przekazywać jednostkom sojuszniczym lub zbierać z ciał poległych posiadaczy.
Każdy żołnierz może nosić maksymalnie 3 dynie.
Jednostki z zasadą Baggagge mogą nosić 6 dyń.
Punktacja:
Za posiadanie 3 dyń na koniec gry + 1OP
Za posiadanie 5 dyń +1 OP
Za posiadanie więcej dyń od przeciwnika +1 OP
Za posiadanie dwa razy więcej dyń od przeciwnika +1OP
Za niedopuszczenie wroga do posiadania żadnej dyni +1OP
Za przejęcie wrogiej Dyni Specjalnej +2OP (kontakt BTB z Dynią Specjalną na koniec gry)
2. DZIADY!
Aby wezwać dusze czyśćcowe i ulżyć im w cierpieniu należy nakarmić je miodem, kaszą, kutią i napoić wódką podczas specjalnych uczt, a obcych odganiać od jadła i napitku krótkimi seriami.
Na polu bitwy ustawiamy 4 ogniska w odległości 18 cali od krawędzi końcowej stołu i 12 cali od krawędzi bocznej. Są to znaczniki wielkości S3, dają cover, nie można na nie wchodzić. Muszą być na poziomie pola bitwy, a w odległości 4cali od ich środka nie może być żadnych elementów tereny.
Celem gry jest opanowanie otoczenia każdego z tych ognisk i wytępienie tam wrogów - należy posiadać żołnierzy o większej wartości punktowej w promieniu 4cali od środka ogniska.
Jednostki, których podstawki częściowo łapią się w 4cale również wliczają się do będących w otoczeniu ogniska.
Dodatkowo tylko w tym scenariuszu można przenosić własną Dynię Specjalną. Aby podnieść Dynię, należy w kontakcie z nią wydać Short Skill. Następnie jednostka może się poruszać z normalną prędkością, ale nie może strzelać, atakować, jedynie wykonywać uniki na normalnych zasadach. Noszona dynia nie może być celem ataków, jest chroniona przez nosiciela.
Jeśli jednostka niosąca zginie lub będzie nieprzytomna, kładziemy znacznik dyni w kontakcie z nią - można wtedy Dynię Specjalną podnieść innym aliantem, lub rozstrzelać ją, będąc wrogiem.
Dodatkowo, w tym scenariuszu można próbować jadła i napitków znad ognisk, choć ciężko je wywalczyć w starciu z wygłodniałymi duszami. Poza tym wiadomo, że miód, kasza czy kutia żołnierzom różnicy nie robią. Natomiast jeśli dany chojrak jest wystarczająco zdeterminowany, wyrwie wódkę z rąk zmarłych i łyknie sobie zdrowo (zdając test WiP -3), to do końca trwającej tury dostaje +3 do WiPa, +1 do ARMa, +3 do BTSa i Total Immunity.
Dotyczy to tylko jednostek z atrybutem Wound, a nie STRucture.
Punktacja:
Za opanowanie ogniska +1OP (maks 4OP)
Za opanowanie większej ilości ognisk od wroga +1OP
Za dotaszczenie własnej Dyni Specjalnej w obręb któregoś z ognisk (koniecznie opanowanego) +2OP
3. HELLoween
Cały wieczór patrzysz na te wszystkie radosne dzieciaki, które znowu zakosiły ci cukierki, bo ty już nie jesteś mały i słodki. A jeszcze po drugiej stronie dzielnicy wyłażą kolejni przebierańcy, z głupimi uśmiechami na twarzach, chyba czają się na twoje ciasto dyniowe. Miarka się przebrała.
Czas przeładować CKM.
Koniec zabawy. Zniszcz wszystko. Wszystkich.
I rozpieprz tą głupią dynię!!
Dodatkowa zasada: Trick or Treat.
Wybierasz przed grą (po rozstawieniu wojsk) jedną jednostkę, która nie może posiadać kamuflażu, ani mimetyzmu, ani HoloProjectora. Musi mieć statystyki Wound, a nie STRucture, i może mieć maksymalnie 1 życie. Dostaje ona zasadę Cybermask, nie stając się jednak Hakerem.
Punktacja:
Za ubicie Lieutenanta wroga (liczy się początkowy) +1OP
Za zabicie najdroższej jednostki wroga +1OP (jeśli wróg ma kilka jednostek o tym samym koszcie, to "killer" wybiera swój cel)
Za wybicie min. 100pkt wrogiej armii +1OP
Za wybicie min. 200pkt wrogiej armii +1OP
Za stratę poniżej 100pkt własnej armii +1OP
Za zniszczenie wrogiej Dyni Specjalnej +2OP
Jak widać, na turnieju można zdobyć 21OP z gier.
Układ w tabeli turniejowej będzie ustawiany wg:
1. Ilości zdobytych Objective Points za cele misji
2. Bilansu Objective Points za cele misji
3. Zdobytych Victory Points za przeżywanie swoimi jednostkami
4. Ilości Objective Points zdobytych przez przeciwników
Ewentualnie w razie remisu dwóch graczy grających ze sobą na pierwszym miejscu stawiamy wynik bezpośredniej bitwy.
W pierwszej bitwie losujemy przeciwników (ewentualnie w grę wchodzą wyzwania), w kolejnych gramy według tabelki wyników (tzw. system szwajcarski - 1 z 2, 3 z 4, 5 z 6 itd). W razie nieparzystej liczby graczy osoba pauzująca (najbardziej spóźniona na turniej lub wylosowana w pierwszej grze, później osoba z najgorszym, aktualnym wynikiem) będzie dostawała uśrednioną ilość OP i VP z danej bitwy.
Zgłaszajcie się:
1. Gęba
2. Tymek
3. Suchy
4. HanSolo
5. Seba_Stian
6. Ghost
7. Narrander
8 Zazyl
9. Jezus
10. Szabrownik
xxx KR_vo
PozdRawiam
P.S. A 5 lat temu, 29 października, było tak:
Wspominki sprzed prawie równych pięciu lat, czyli...
Turniej z Dyńki!
Termin: sobota, 30 października 2021 r.
Miejsce: Sklep Dragon, ul. Morska 173, Gdynia
Czas: start 9:30,
Zapisy, ustawianie terenów itp od 9:00 – należy być na miejscu najpóźniej do 9:10. W razie nieparzystej liczby graczy osoba nie zgłoszona do turnieju pauzuje, ewentualnie osoba najbardziej spóźniona, w razie parzystej liczby graczy osoby spóźnione grają ze sobą i nie mają przedłużonego czasu.
Wejściówka 15zł na rzecz Ligi Pomorskiej (chyba, że ilość zgłoszonych będzie wymagała otwarcia dodatkowej sali, wtedy kilka zł więcej.
Rozegramy 3 bitwy, czas na bitwę 100minut lub 3 tury, wybicie wroga nie przerywa gry.
Można przygotować dwie rozpiski z jednej armii / sektoru na 250pkt / 5SWC / bez SpecOps / max 15 modeli
Dodatkowo należy przynieść figurkę Dyni Specjalnej - Dynia ma rozmiar S1, statystyki ARM 0 BTS 0 W1, CH: Mimetism. Jest wystawiana normalnie podczas fazy wystawienia i musi być zlokalizowana na poziomie terenu.
Raz na turę jednostka w Zone of Control własnej Dyni Specjalnej może przerzucić dowolny test WiP.
Raz na grę można też przerzucić jedną kostkę przy rzucie używającym statystyki BS i raz na grę można przerzucić jedną kostkę przy teście ARM.
Korzystają tylko jednostki będące w ZoC Dyni, ale nie dotyczy to samej Dyni.
SCENARIUSZE:
1. CIASTO DYNIOWE:
Potrzebujemy minimum 3 dorodnych dyń, choć im więcej, tym lepiej. Do tego szczypta trotylu, kilogram ołowiu i jedziemy z tym pieczeniem!
Przed rzutem na inicjatywę rozrzucamy na polu bitwy 10 dyń (S1) - wyrastają one w miejscach losowych, które wyznaczamy rzutami kością. Ustawiamy 3 znaczniki wybuchu na linii środkowej co 12 cali, boczne z "1" wskazującym do środka, środkowy z "1" wskazującym ku lepszej strefie wystawienia. Rzucamy dwie kostki K20 za każdą z dyń, jedna kość wskazuje kierunek, druga odległość zniesienia (w calach). Po 3 dynie są wskazywane przez boczne templatki, a 4 dynie "lecą" ze środka.
Dynie muszą być na poziomie terenu, nie na budynkach.
Celem gry jest posiadanie dyń - aby je zerwać, należy wydać Short Skill w kontakcie z dynią. Można je na takich samych zasadach przekazywać jednostkom sojuszniczym lub zbierać z ciał poległych posiadaczy.
Każdy żołnierz może nosić maksymalnie 3 dynie.
Jednostki z zasadą Baggagge mogą nosić 6 dyń.
Punktacja:
Za posiadanie 3 dyń na koniec gry + 1OP
Za posiadanie 5 dyń +1 OP
Za posiadanie więcej dyń od przeciwnika +1 OP
Za posiadanie dwa razy więcej dyń od przeciwnika +1OP
Za niedopuszczenie wroga do posiadania żadnej dyni +1OP
Za przejęcie wrogiej Dyni Specjalnej +2OP (kontakt BTB z Dynią Specjalną na koniec gry)
2. DZIADY!
Aby wezwać dusze czyśćcowe i ulżyć im w cierpieniu należy nakarmić je miodem, kaszą, kutią i napoić wódką podczas specjalnych uczt, a obcych odganiać od jadła i napitku krótkimi seriami.
Na polu bitwy ustawiamy 4 ogniska w odległości 18 cali od krawędzi końcowej stołu i 12 cali od krawędzi bocznej. Są to znaczniki wielkości S3, dają cover, nie można na nie wchodzić. Muszą być na poziomie pola bitwy, a w odległości 4cali od ich środka nie może być żadnych elementów tereny.
Celem gry jest opanowanie otoczenia każdego z tych ognisk i wytępienie tam wrogów - należy posiadać żołnierzy o większej wartości punktowej w promieniu 4cali od środka ogniska.
Jednostki, których podstawki częściowo łapią się w 4cale również wliczają się do będących w otoczeniu ogniska.
Dodatkowo tylko w tym scenariuszu można przenosić własną Dynię Specjalną. Aby podnieść Dynię, należy w kontakcie z nią wydać Short Skill. Następnie jednostka może się poruszać z normalną prędkością, ale nie może strzelać, atakować, jedynie wykonywać uniki na normalnych zasadach. Noszona dynia nie może być celem ataków, jest chroniona przez nosiciela.
Jeśli jednostka niosąca zginie lub będzie nieprzytomna, kładziemy znacznik dyni w kontakcie z nią - można wtedy Dynię Specjalną podnieść innym aliantem, lub rozstrzelać ją, będąc wrogiem.
Dodatkowo, w tym scenariuszu można próbować jadła i napitków znad ognisk, choć ciężko je wywalczyć w starciu z wygłodniałymi duszami. Poza tym wiadomo, że miód, kasza czy kutia żołnierzom różnicy nie robią. Natomiast jeśli dany chojrak jest wystarczająco zdeterminowany, wyrwie wódkę z rąk zmarłych i łyknie sobie zdrowo (zdając test WiP -3), to do końca trwającej tury dostaje +3 do WiPa, +1 do ARMa, +3 do BTSa i Total Immunity.
Dotyczy to tylko jednostek z atrybutem Wound, a nie STRucture.
Punktacja:
Za opanowanie ogniska +1OP (maks 4OP)
Za opanowanie większej ilości ognisk od wroga +1OP
Za dotaszczenie własnej Dyni Specjalnej w obręb któregoś z ognisk (koniecznie opanowanego) +2OP
3. HELLoween
Cały wieczór patrzysz na te wszystkie radosne dzieciaki, które znowu zakosiły ci cukierki, bo ty już nie jesteś mały i słodki. A jeszcze po drugiej stronie dzielnicy wyłażą kolejni przebierańcy, z głupimi uśmiechami na twarzach, chyba czają się na twoje ciasto dyniowe. Miarka się przebrała.
Czas przeładować CKM.
Koniec zabawy. Zniszcz wszystko. Wszystkich.
I rozpieprz tą głupią dynię!!
Dodatkowa zasada: Trick or Treat.
Wybierasz przed grą (po rozstawieniu wojsk) jedną jednostkę, która nie może posiadać kamuflażu, ani mimetyzmu, ani HoloProjectora. Musi mieć statystyki Wound, a nie STRucture, i może mieć maksymalnie 1 życie. Dostaje ona zasadę Cybermask, nie stając się jednak Hakerem.
Punktacja:
Za ubicie Lieutenanta wroga (liczy się początkowy) +1OP
Za zabicie najdroższej jednostki wroga +1OP (jeśli wróg ma kilka jednostek o tym samym koszcie, to "killer" wybiera swój cel)
Za wybicie min. 100pkt wrogiej armii +1OP
Za wybicie min. 200pkt wrogiej armii +1OP
Za stratę poniżej 100pkt własnej armii +1OP
Za zniszczenie wrogiej Dyni Specjalnej +2OP
Jak widać, na turnieju można zdobyć 21OP z gier.
Układ w tabeli turniejowej będzie ustawiany wg:
1. Ilości zdobytych Objective Points za cele misji
2. Bilansu Objective Points za cele misji
3. Zdobytych Victory Points za przeżywanie swoimi jednostkami
4. Ilości Objective Points zdobytych przez przeciwników
Ewentualnie w razie remisu dwóch graczy grających ze sobą na pierwszym miejscu stawiamy wynik bezpośredniej bitwy.
W pierwszej bitwie losujemy przeciwników (ewentualnie w grę wchodzą wyzwania), w kolejnych gramy według tabelki wyników (tzw. system szwajcarski - 1 z 2, 3 z 4, 5 z 6 itd). W razie nieparzystej liczby graczy osoba pauzująca (najbardziej spóźniona na turniej lub wylosowana w pierwszej grze, później osoba z najgorszym, aktualnym wynikiem) będzie dostawała uśrednioną ilość OP i VP z danej bitwy.
Zgłaszajcie się:
1. Gęba
2. Tymek
3. Suchy
4. HanSolo
5. Seba_Stian
6. Ghost
7. Narrander
8 Zazyl
9. Jezus
10. Szabrownik
xxx KR_vo
PozdRawiam
P.S. A 5 lat temu, 29 października, było tak: