Page 1 of 2

Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 5th, 2021, 4:16 pm
by Wojciech
BA w Dragonie
12.06.2021, 9.00, wjazd ~23-25zł, w zal. od ilości chętnych. Będą dwie salki, damy radę najprawdopodobniej pomieścić wszystkich


Gramy boarding action

Lista chętnych:
1. Geba
2. Wojciech
3. Tymek
4. Kędzior
5. Sebastian
6. Lufa
7. Andrzej Wiatrow
8. Mariusz Szychowski
9. Banan
10. Suchy
11. Rongil94
12. Shogun Yamato
13. Arvee
14. Zielarz
15. Mirage
16. Maciej Zwara



Zasady BA:
Rozegramy 3 bitwy trwające po 90 minut lub 3 tury albo po turze, w której jeden z graczy ma Retreat!, kolejny rozgrywa swoją i koniec..
Należy mieć przy sobie przejrzyste i czytelne rozpiski jawne, by móc je pokazać przeciwnikowi. Należy mieć też rozpiski tajne do sprawdzenia na koniec rozgrywek.

Armie na 150pkt, 3SWC. Można mieć 2 rozpiski - wybieramy, którą gramy po poznaniu scenariusza i przeciwnika, a przed rzutem na inicjatywę. Ograniczamy się do jednej grupy.

W związku z walką w wąskich korytarzach dopuszczone są jedynie jednostki o sylwetkach S1 i S2, można wystawiać motocyklistów pieszo, nie można brać jednostek z przymusowym wykorzystaniem AD: Combat Jump.

Zagramy w naszym własnym, bardzo lubianym systemie Boarding Action - na takich mapkach z dodatkiem małych przeszkadzajek - UWAGA, te plansze są mniejsze od typowych mat, mają ok. 90cm x 90cm, stąd też mniejsze i rozróżnione strefy rozstawienia:
Image

Image

Image

Kolorowe linia to strefy rozstawienia - żółta oznacza mniejszą strefę, dla zaczynającego (ok.5,5cala), natomiast czerwona, bardziej wysunięta, to strefa dla drugiego gracza (ok. 9 cali).

W każdej z bitew większość drzwi zaczyna jako zamknięte. O tym, czy drzwi wewnątrz stref rozstawienia są otwarte, czy zamknięte, decyduje rozstawiający się tam gracz.
Otwierać drzwi można Short Skillem w kontakcie, bez rzutów.
UWAGA - drzwi otwierają się na KONIEC rozkazu, czyli wróg nie może jako ARO zastrzelić otwierającego.
Na potrzeby niszczenia mają ARM 6 i STR 1. Można je psuć tylko amunicją Anti-Materiel.
Drzwi do Centrum Dowodzenia (centralne pomieszczenie) są też zamknięte, ale by je otworzyć, należy wykonać test Short Skill na WIP, Inżynier i Haker na WIP +3 w kontakcie, pozostali specjaliści na WIP (oraz inżynier przez dronkę lub haker przez repeater), zwykłe jednostki na WIP -3.
Mają statystyki ARM 8 i STR 2.
W CC drzwi trafia się automatycznie (jednostki z CC powyżej 20 mogą rzucać, chcąc trafić krytyka), przy strzelaniu drzwi mają dodatkowy modyfikator +3 do trafienia (jeśli z dystansu mamy +3, to jest łącznie +6).
Ściany mają statystyki ARM 8 STR 3 i również można je niszczyć - po wywaleniu powstaje przejście wielkości Narrow Gate.
Ściany do Centrum Dowodzenia mają ARM 10 STR 3.

W każdej grze liczymy Objective Points (za cele misji) i Victory Points (za przeżywanie gier swoimi jednostkami).
Przeliczamy OP na punkty meczowe - Tournament Points.
Różnica 0 OP - remis 2:2 TP
Różnica 1-3 OP - mała wygrana/porażka 3:1 TP
Różnica 4 i więcej OP - duża wygrana/porażka 4:0 TP.

Układ w tabeli turniejowej będzie ustawiany wg:
1. Ilości zdobytych Torunament Points
2. Ilości zdobytych Objective Points
3. Zdobytych Victory Points za przeżywanie swoimi jednostkami
4. Ilości Objective Points zdobytych przez przeciwników

W pierwszej bitwie gramy losowo. Spóźnialscy zagrożeni pauzą.
Dalej system szwajcarski.
W razie nieparzystej liczby graczy osoba pauzująca (najbardziej spóźniona na turniej lub wylosowana w pierwszej grze) będzie dostawała uśrednioną ilość OP i VP zdobytych w bitwach.

Wylosujemy 3 scenariusze z 4 przedstawionych poniżej:

1. Zająć centrum dowodzenia - należy opanować pomieszczenie zlokalizowane w centrum mapy.
Za posiadanie w pomieszczeniu dowodzenia większej ilości jednostek 1OP, za dwa razy więcej jednostek 2OP (nie kumuluje się z poprzednim).
Za większą wartość punktową 1OP, za 2 razy większą wartość punktową 2OP (nie kumuluje się z poprzednim).
Dodatkowo za posiadanie w centrum minimum dwóch jednostek 1OP i za wyczyszczenie pomieszczenia z aktywnych wrogów na koniec 1OP.
Razem maks 6OP za same cele scenariusza, dodatkowe 1OP za wybicie 75VP lub więcej i jeszcze 1OP za wybicie więcej VP, niż wybił przeciwnik.


2. Przejąć dane - przed rzutem na inicjatywę kładziemy na linii środkowej co 18cm 4 podstawki piesze, symbolizujące ciała naukowców. Dla każdego z tych ciał robimy test scatter - ustawiamy znacznik wybuchu z 1 skierowanym do środka, rzucamy D20 i D6, pierwszy to kierunek zniesienia, drugi to ilość cali. Oczywiście trup nie może trafić na ścianę, jeśli tak się stanie, ustawiamy podstawkę na linii zniesienia jak najbliżej, by cała była w pomieszczeniu.
Każde z ciał ma przy sobie dane, które musimy przejąć. By je odszukać, należy w kontakcie z naukowcem zdać test PH - Short Skill. Lekarze oraz inżynierowie mogą próbować przeszukiwać ciała poprzez dronki, ale z PH - 3 (korzystając z cechy PH dronki).
Specjaliści - Lieutenant, engineer, hacker, FO, CoC, doktor, paramedyk, specialist troop - mają prawo przerzucić nieudany test przeszukiwania.
Jeden naukowiec ma tylko 1 zasobnik z danymi. Jeśli jednostka, która pobrała dane, zginie lub utraci przytomność, traci się za to punkty, a dodatkowo wróg może z takowej pobrać te same dane.
Każdy żołnierz może nieść nieograniczoną liczbę danych.
Jednostki mogą sobie przekazywać dane - jest to Short Skill w BtB.

Do zdobycia po 1OP za posiadanie każdego zasobnika z danymi, dodatkowo 1OP za niedopuszczenie wroga do informacji (nie może miec żadnego pakietu na koniec gry) i kolejny 1OP za posiadanie minimum 2pakietów informacji.
Łącznie z tego 6 OP, dodatkowe 2OP za mordowanie - 1OP za wybicie 75VP lub więcej i jeszcze 1OP za wybicie więcej VP, niż wybił przeciwnik.


3. Misja Treningowa - krwista pomorska wyrzynka z pewnym dodatkiem mózgu - mordujemy wrogie jednostki różnymi naszymi.
Za zranienie wrogów 1 jednostką - 1 OP
Za zranienie wrogów 2 jednostkami - 2 OP
Zranienie 3 jednostkami - 3 OP
4 jednostkami i więcej - 4 OP (nie kumulują się z poprzednimi)
Dodatkowo za posiadanie "killsów" u większej ilości jednostek, niż posiada wróg - 1 OP
Za dwa razy większą ilość killerów - 2 OP (nie kumuluje się z poprzednim)
Dodatkowo za wybicie 75VP - 1 OP
Za zabicie więcej VP, niż wróg - 1 OP.

Dobijanie przy stanie Uncounsciousness się nie liczy. Natomiast punkty są za każde zranienie - nawet wtedy, gdy przykładowo dwie jednostki trafią i zranią tego samego wroga w ARO, to obie dostają punkcik. Zranienie, które zostanie uleczone, też daje punkt.


4. Rajd na Generatory - Na środkowej linii pola walki stawiamy dwa znaczniki na podstawkach 40mm - jeden w centrum dowodzenia, drugi na środku szerokiego korytarza. Są to generatory osłon. Naszym celem jest kalibracja tych generatorów na pożytek naszej armii.
Kalibracja to short skill BtB, normal test WIP.
Inżynier i haker mają bonus +3 do WIP, specjaliści inni (Lieutenant, Spec Opsy, Forward Observer, Chain of Command, Doktor, Paramedyk) na WIP, a jednostki zwykłe testują podłączanie kontaktu na WIP -3. Dronki medyczna i inżynierska również mogą klikać anteny, na WiP - 3 (korzystając z własnej wartości WiP).
Kalibracja na swoje fale automatycznie wyłącza wrogą kalibrację.
Za posiadanie na koniec gry skalibrowanego generatora są 2 OP.
Dodatkowo 1OP jest za posiadanie większej ilości skalibrowanych generatorów na koniec każdej z rund i 1OP jest za uniemożliwienie wrogowi kalibracji żadnego z generatorów podczas gry.
(Przykładowo gracze A i B toczą zażarty bój, skupiają się na jednym generatorze o oznaczeniu X - gracz A skalibrował generator X w 1 turze, gracz B nie miał żadnych skalibrowanych generatorów, dopiero w 3 turze gracz B wytłukł wroga i przekalibrował generator X - w związku z tym gracz A dostaje 1OP za posiadanie skalibrowanej większej ilości generatorów przez większą ilość tur, ale gracz B zyskuje 2OP za skalibrowanie generatora na koniec gry).
Plus po 1OP za wybicie 75VP wroga i 1OP za wybicie więcej VP, niż wróg.


Dodatkowe uściślenia do Boarding Action, związane z różnymi kwestiami wystawienia itp:

Skoczkowe - tylko wychodzenie z krawędzi bocznych, maksymalnie do połowy pola bitwy. Dla nich traktujemy zewnętrzne ściany jako możliwe do pokonania (bo na niektórych mapach nie mieliby prawie gdzie wyjść).
Jednostki, które muszą zeskakiwać - jak bekony - nie mogą być używane.

Infiltracja - wystawiamy się maks do połowy stołu z rzutem -3 PH, w razie nieudanego wyniku stoją na krawędzi własnej.

W żadnym ze scenariuszy nie można infiltrować do Centrum Dowodzenia ani wystawiać tam jednostek automatycznie. Miny i koale mogą być wystawiane maksymalnie do środka pola bitwy, o ile wystawiającemu wyszedł test infiltracji - jeśli test infiltracji nie wyszedł, jednostka traci swoje Deployable Weapons (!).
Jednostki z inferior infiltration - nie mogą być używane.

Impersonacja - jednostki dostają +3 cale do wystawienia. Mogą wystawiać się do połowy stołu przy udanym teście WiP.

Koale, miny itp - powtarzając - nie mogą być wystawiane w pomieszczeniu, do którego ich właściciel nie ma otwartego dojścia (nie można ustawić minelayera w jednym korytarzu, a miny dalej w zamkniętym pokoju). Maks do połowy pola bitwy, o ile ich wystawiający zdał test infiltracji, inaczej są one traktowane jako ekwipunek utracony.

Forward Deployment - +4" zmieniamy na +1", +8" na +2".

Jammery - bez przycinanki, można poszaleć.

Symbioboms - tak samo jak Jammery.

Granaty i inne tam co sie rzuca, to musi to lecieć w linii, prostej znaczy się po łuku, a nie że jak w jakimś automacie poodbijane w pięć ścian i niby że tam doleci gdzie trzeba.

To są zasady z poprzedniego BA, wklejam bez większego pomyślunku. Obrazków nie widać, są tutaj:
viewtopic.php?f=94&t=19716

Oczywiscie mamyh już N4 więc nie ma FD L1 tylko FD 4", które obcinamy tak samo.
P.S.
Ja tu tylko piszę, organizatorem jest Gęba. Nie wiem czy Kędzior wie, ale załatwia plansze ;)
Będzie ich wystarczająca ilość czy coś należy dodrukować?

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 5th, 2021, 6:58 pm
by tymek
YES. Zapisz mnie proszę.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 5th, 2021, 7:04 pm
by Hansolo
Image

O ile coś mi się w pracy nie zwali to może i będę ;)

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 5th, 2021, 7:37 pm
by KędzioR_vo
Dobrze, działamy.
3City Infinity REAKTYWACJA :)

Ja wystartowałem z majowym turniejem -> klikać tutej.
Jest jeszcze kwestia sensu ruszania z Ligą itp itd.

Piszcie, co myślicie.


PozdRawiam

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 5th, 2021, 7:43 pm
by Perzan
Będę!

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 5th, 2021, 9:58 pm
by Seba_stian
Na 90% też się pisze :)
Wolałbym coś bardziej mi znanego niż Boarding, ale dostosuje się do większości i przede wszystkim... chcę zagrać w Infinity! :)

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 6th, 2021, 7:01 am
by Wojciech
Sebastian - BA t o150p sama piechota S2. Ganiamy się po korytarzach - takie specjalne drukowane plansze. Bardzo przyjemna odskocznia. Bierz dużo chainow :P

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 6th, 2021, 11:00 am
by Seba_stian
Wojciech wrote:Sebastian - BA t o150p sama piechota S2. Ganiamy się po korytarzach - takie specjalne drukowane plansze. Bardzo przyjemna odskocznia. Bierz dużo chainow :P

Nie no, tyle to wiem, hehe :)
Po prostu nigdy nie miałem okazji zagrać :)
Ale dam radę i w takim formacie! :D

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 6th, 2021, 5:50 pm
by Zielarz
Wstępnie jestem na Tak!!!

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 6th, 2021, 7:22 pm
by KędzioR_vo
Wojciech wrote:Ja tu tylko piszę, organizatorem jest Gęba. Nie wiem czy Kędzior wie, ale załatwia plansze ;)
Będzie ich wystarczająca ilość czy coś należy dodrukować?


Zakładam, że wystarczy, ale zobaczymy, ile nam się ludzi zgłosi i wtedy się okaże.
Widać, że chęci w narodzie są, na FB też gracze pisali, także fajnie.

A jaki limit osób Dragon zakłada?


PozdRawiam


P.S. Gdybym nie mógł wpaść na turniej, to tak czy inaczej podrzucę Wam plansze.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 8th, 2021, 9:18 am
by Hansolo
Ja tylko pozwolę sobie rzucić swoje propozycje aktualizacji zasad BA pod N4 ;)

Wojciech wrote:W związku z walką w wąskich korytarzach dopuszczone są jedynie jednostki o sylwetkach S1 i S2, można wystawiać motocyklistów pieszo, nie można brać jednostek z przymusowym wykorzystaniem AD: Combat Jump oraz Inferior Infiltration.

Nie ma przymusowego Inferior Infiltration.

Wojciech wrote:Superior Infiltration musi zdać test PH, by móc wystawić się do połowy.

Nie ma Superior Infiltration - sugeruję ogólnie dla infiltracji dać punkt że wystawienie max do połowy stołu z rzutem na ekstra -3 PH

Wojciech wrote:Jednostki z inferior infiltration - nie mogą być używane.

Nie ma Inferior Infiltration - do wywalenia

Wojciech wrote:Koale - aktywują się jak zwykle wtedy, gdy wróg wykonuje akcje w ich Zone of Control, ale mogą dobiec do wroga tylko wtedy, gdy wystarczy im na to podstawowego ruchu - 10 cali.

Koale, Papugi i inne takie nie mają podstawowego ruchu - w N4 raz rozstawione się nie ruszają. Nie wiem czy warto dalej trzymać ograniczenie 10 cali ruchu.

Wojciech wrote:Forward Deployment - Level 1 dodaje +1 cal do wystawienia, Level 2 dodaje +2 cale.

FD (+4") zamieniamy na FD (+1"), FD (+8") zamieniamy na FD (+2").

Wojciech wrote:Mechanized Deployment: +2 cale dla wystawienia jednostki.

Nie ma Mechanized Deployment - do wywalenia.

Wojciech wrote:Jammery - zmniejszamy ich zasięg do 4cali, dodatkowo przy działaniu przez ścianę mają modyfikator -3 do WiPa. Przy braku ścian między jednostką z Jammerem, a ofiarą, atakuje się z normalnym WiP.

Symbioboms - tak samo, jak Jammery - zasięg zmniejszony do 4cali, przy działaniu przez ścianę mają modyfikator -3 do trafienia.

Wywaliłbym to. Jammery teraz robią mniejszą sieczkę - można ich użyć dwa razy i jeszcze do tego wyresetować się ze stanu Isoleted. Nie widzę już powodu by je przycinać.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 8th, 2021, 9:26 am
by Bananovitch
Może też się zjawię

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 8th, 2021, 5:18 pm
by Wojciech
Ja, w mojej skromnej osobie będąc jedynie pionkiem, jedynie pacholęciem, właściwie to, mocium Panie, jedynie ręką Gęby we wpisywaniu jakiś tam wypocin...
Tia poprawie. Propozycje Hansa uwzględnione zostaną oczywiście w najbliższym, możliwym terminie :D
Sorki, ale zap@!#$ w robocie i tylko na szybko coś przeklejam.
Ty rozpiskę rób a nie tam ten tego!

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 8th, 2021, 5:37 pm
by SuchyBWT
Zapisz proszę.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 9th, 2021, 3:45 pm
by Hansolo
Wojciech wrote:Ty rozpiskę rób a nie tam ten tego!


Mam cztery :P

Przecież nie może zabraknąć najbardziej kosmicznej armii w Infinity:
https://www.youtube.com/watch?v=g1Sq1Nr58hM

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 10th, 2021, 7:57 pm
by 0-Ghost-0
Ale sobie termin wymyśliliście . A kurat w dniu urodzin brata. Niestety nie będzie mnie.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 10th, 2021, 8:36 pm
by KędzioR_vo
0-Ghost-0 wrote:Ale sobie termin wymyśliliście . A kurat w dniu urodzin brata. Niestety nie będzie mnie.


A to turniej w urodziny to nie jest idealny termin? ;)


PozdRawiam

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 11th, 2021, 7:08 pm
by Rongil94
Hej, jestem wciąż totalnie zielony ale też chciałbym wziąć udział ;)

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 11th, 2021, 7:32 pm
by Wojciech
Ej ale że torta nie możecie przynieść? Nie trzeba. I tak są maski i nie ma jak jeść...

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 15th, 2021, 5:46 pm
by SHOGUN_YAMATO
Będę, chyba, że wcześniej umrę.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 22nd, 2021, 8:08 pm
by Arvee
Ja będę jeśli limit się zwiększy

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 23rd, 2021, 7:20 pm
by zwis
Chętnie dołączę jeśli limit się powiększy albo ktoś sie wykruszy.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 24th, 2021, 10:56 am
by Zielarz
Ja też się zgłaszam. 12.06 wpisany do kalendarza rodzinnego.
Pozdro!

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 25th, 2021, 8:54 pm
by Miften
Hej,
19. Maciej Zwara - to ja.

Wpadnę o ile ktoś będzie w stanie pożyczyć mi Falangę lub Vanilla Aleph

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 26th, 2021, 6:00 am
by Perzan
Ja jednak odpadam, wybieram 300 z afterkiem.

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 26th, 2021, 7:22 am
by Wojciech
Rozumiem, więcej punktów, zwykła ludzka chciwość. Tfu, zwykła, plugawa, kosmiczna chciwość :twisted:

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 26th, 2021, 5:47 pm
by Hansolo
Ja również z żalem zwalniam miejsce. Zobaczymy się gdy ukłują mnie po raz drugi ;)

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 27th, 2021, 9:31 am
by Wojciech
Ze względu na ilośc chętnych będzie dobierana druga salka. Ale za to trzeba dopłacić. Wyjdzie jakieś 7,5zł-10zł od osoby.
Także proszę zastanówcie się czy napewno będziecie, by na koniec dnia nie wyszło tak, że dokupujemy druga salkę a nie ma tam kto grać :)

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: May 27th, 2021, 1:35 pm
by Seba_stian
To ja tylko potwierdzę, że jestem na 100% :)

Re: Turniej czerwiec!!!

PostPosted: June 6th, 2021, 2:47 pm
by tymek
Pytania do zasad:
- Czy można obsługiwać drzwi w ARO?
- Czy można zamknąć drzwi na przeciwniku? (plis plis rzut na ARMa :D)